torsdag 10. mai 2012

"Trädgårdspläden" heklet teppe

Nå trodde dere kanskje at jeg har vært veldig flittig, og heklet et teppe : ) Neida, datteren min (1 1/2) har nemlig vært så heldig å vinne dette vakre teppet, som min dyktige mor har heklet! Min mor er høyt engasjert i losje-arbeid, og i hennes losje har de så et stort lotteri et par ganger i året, hvor inntekten fra lotteriet går til veldedige formål.
Dette teppet har hun så brukt X antall timer på å kreere til det store losje-lotteriet som var på tirsdag. Hun pleier alltid å kjøpe lodd for sine barnebarn (altså mine heldige barn ; ), og helt uten triksing med loddene, så ender hun så opp med å vinne sitt eget-heklede teppe, til datteren min! Jeg føler meg veldig heldig (det er jo jeg som ser nytten og verdien i dette håndarbeidet, her i huset, inntil Prinsessen her blir litt større ; ) Jeg vil selvfølgelig dele dette vakre synet med dere : )
Det vakre teppet er heklet i Alpa-garn, som er en blanding av Ull / Alpaca / Acryl. 
Hvis noen skulle få lyst til å hekle et slikt teppe, så send meg en mail for oppskriften til dette.

Fin dag til dere!



11 kommentarer:

  1. Hvor er det smukt. Og sjovt at hun vandt sit eget bidrag.

    Hilsen en ny læser, der er spændt på hvad du finder på herinde. ;)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hej Lola!
      Tak for din søde kommentar! Ja, det er sjovt, hun skulle ende op med at vinde sit eget bidrag, men jeg er jo kun glad for, at jeg for en gangs skyld (kremt: min datter ; ) er så heldig : )

      Du er velkommen til min blog, any time! : )

      Ha en fin søndag videre!

      Smil fra Marthe : )

      Slett
  2. Åh hvor er det smukt! Det ville jeg gerne hækle, men som nybegynder er det vist et lidt stort projekt.

    Sikke herligt, at din mor vandt sit eget tæppe...heldigt for din lille datter :-)

    Vender tilbage og tjekker din blog igen en anden dag. Det ser spændende ud. God weekend!

    SvarSlett
    Svar
    1. Hej Helle!
      Tak for din søde besked! : ) Jo, jeg er også nybegynder inden hækling, så det vil nok tage mig vææældig lang tid at hækle et sådant tæppe! Men, man kunne jo også bare have det som et indimellem-projekt, hvor man laver en hel masser af de fine blomster-lapper, og så måske kunne det blive til et HELT tæppe en gang der ude i fremtiden ; ) I mellemtiden, så er det helt i orden at blot lade sig inspirere til fremtidige projekter. Det gør jeg selv ; ))

      Velkommen til, Helle!

      Fin søndag videre!

      Smil fra Marthe

      Slett
  3. smukt arbejde og jeg er vild med både farver og mønster

    SvarSlett
  4. Hej Lene!
    Hvor er det dejligt, at du synes om det : )Ja, det er skønt, er det!

    Dejlig dag til dig!

    Smil fra Marthe

    SvarSlett
  5. Hvor er det flot - det er super lækkert, når det er holdt i så få farver. Mums!
    Kh Anita

    SvarSlett
  6. For et fantastisk flott teppe.
    Har nå sett meg lei på å hekle de samme teppene om og om igjen, så begynte å google litt for å finne ett nytt prosjekt å starte på.
    Og dette var rett og slett helt nydelig, så lurte litt på om det er mulig å være så frekk og spørre etter oppskrift?
    Om mulig så er mail: ja_fos@live.no
    Skjønner hvis ikke din mor vil dele denne unike oppskriften altså ;-)

    Janne :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Janne
      Koselig at du falt for dette teppet, da! :) Det er absolutt flott, og deilig mykt og lunt! Jeg har oppskriften her hjemme, og skal se om jeg kan finne det frem til deg :) Send meg en mail med adressen din, så sender jeg oppskriften til deg, så snart den er funnet frem.

      Min mail: marthe@etnett.com

      Smil fra Marthe

      Slett
    2. Mail sendt!
      Tusen hjertelig takk, utrolig snilt.
      Jeg kan love at oppskriften skal bli brukt til å glede andre med herlige, myke tepper :-)

      Janne :-)

      Slett
  7. Prøvde å sende deg email. Men den feilet. Da jeg lurte på om du vil dele opskriften på trædgårdsteppet ?
    Ta gjerne kontakt på email viviann80@hotmail.com

    Ha en forsatt fin dag

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...