mandag 2. juli 2012

Koralfarget pute m/neon tittebånd!

Endelig har ryggen begynt å bli såpass at jeg igjen kan sitte og sy litt, og denne puten  
(som jeg har hatt planer om å sy i laaange tider nå), er endelig ferdig! 

Foran har jeg brukt et av mine absolutte favoritt blomster-stoffer for tiden. Synes det kommer ekstra godt til sin rett med neon koral-fargede tittebånd (piping), som jeg har kjøpt hos Ann med den fantastiske  nettbutikken BettyPHun har et flott utvalg av akkurat sånne ting vi liker, bl.a: 
Neon bånd i alle mulige varianter og vintage knapper. 


Baksiden av puten er et koralfarget stoff som jeg har fått av min kjære Mormor, sammen med mange andre lekre blomstrete retro-stoffer. Det passet perfekt til den blomstrete forsiden, og for å piffe det opp litt, så har jeg laget patchwork sekskanter som jeg har satt sammen til en retro blomst i flere av mine favoritt retro-stoffer. Det er første gang jeg prøver meg på dette, og jeg har fulgt denne fine DIY´en hos Mie med bloggen Pralerier. Hennes DIY er fint illustrert og lett å følge. 
Puten har glidelås-lukning i bunn, i samme nyanse som resten av puten. 

Jeg har sydd pyntestikninger i neon koral farget sytråd, også kjøpt hos Ann. Det er virkelig en fryd å sy med slike lekre farger, og jeg klør i fingrene etter å fortsette med mitt neste prosjekt, som også skal få litt pynt i neon. Til nå har jeg shoppet disse fine tingene her, som ligger og smiler mot meg og lyser opp tilværelsen:


Håper det var til litt inspirasjon : )

Fin uke videre!

Smil fra Marthe 

4 kommentarer:

  1. Hvor er det et smukt håndarbejde og jeg kan godt forstå at det er til yndlingsstof for tiden....stoffet udstråler "skønne sommerdage".
    Tak for linket, nu kan jeg jo købe mig fattig i neon-farvet tilbehør....har ikke rigtigt kunne finde et sted med neon-farvet piping-bånd.

    SvarSlett
    Svar
    1. Hej Lene!
      Tak for roserne! Jeg bliver helt glad i låget : )
      Så fint at jeg kunne hjælpe med link til Ann`s side, det er virkelig lækre sager hun har. Jeg har glædet mig læænge nu, til at sy med de fine neon sytråde jeg har købt, og det hæver virkelig glæden ved at sy, når man ser hvilken flot effekt det giver! :D

      Ønsker dig en dejlig, afslappende dag!

      Kh Marthe

      Slett
  2. Frisk! Neon er stilig altså. :) Har bare sydd 1 putetrekk i hele mitt liv. Den ble så som så. *ler* Men prøve meg igjen en dag. Med noen av stoffene jeg fikk av deg tror jeg. Men har bare prøvd å lage trekk med slik konvolutt åpning. Tror jeg skal holde meg til det og forresten. Hehe.

    Klem Lene

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Lene
      Koselig å høre fra deg :D Ja, neon er altså bare for fiiint akkurat nå, det frisker opp! Gøy hvis du får sydd deg en pute eller to, og konvoluttåpning funker like bra det og!

      Ha en fin dag!

      Klem Marthe

      Slett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...