lørdag 24. november 2012

Helge-hilsen!

Det har vært en fin helg så langt, med mye kos både ute og inne. Har hørt at det blir dårlig vær fra i morgen av, så da var det om å gjøre å nyte tiden utendørs en liten stund i dag, mens solen tross alt tittet frem! Men, huff og huff så fort dagslyset forsvinner, det er mørkt fra den ene timen til den annen, føles det som. (Bilde-spam følger!)

Inne-kos:

 Som 2-åringer flest, liker Alba å bygge høye tårn...for deretter å velte dem ned!

 ...det gikk visst ikke helt etter planen... :(

 Storebror kommer og hjelper!

Sånn kan det også gjøres...

Og i ettermiddag oppdaget vi et fantastisk fint sted for barna å ri på hest. Stall Lingelem i byen vår, viste seg å være et både flott og hyggelig sted for barna. Med et flott utvalg av ponnier og hester i alle størrelser, fikk vi en super koselig opplevelse, sånn på tampen av solen i dag. Sol da vi kom, og helt mørkt da vi dro. 
Begynner å glede meg litt til den første snøen, jeg. Da blir det litt lysere utenfor.. :)

 Pelle rir på en Shetlandsponni. Husker ikke navnet, men kvikk og snill var den.

 Litt kos, og "takk for turen"!

Veldig fornøyd, og så skjeler vi litt til ære for fotografen... ;-) Og så er det luen, da. 
Den skulle visst ha den orange siden ut, dermed basta! :D

...og så avsluttes denne rideturen med den lille 2-årige som rir heeelt alene. (Uh, ja, vi sto naturligvis 
RETT ved siden av! ;-)

Håper du også har en fin helg! 

KLEM Marthe

10 kommentarer:

  1. Skønne skønne børn. Ser at i rigtig har hygget jer.
    Håber at i alle får en dejlig Søndag.
    Kh Anja.

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusind tak, Anja :)
      Og det samme til dig og dine!

      Knus Marthe

      Slett
  2. Dejlige billeder af dine børn :) Det ser ud til at have været en rigtigt hyggelig dag.

    Kh. Mirjam

    SvarSlett
    Svar
    1. Kære Mirjam
      Det er altid så hyggeligt når vi tager børnene med til ridning. Jeg drev selv med det som yngre (laaangt yngre;-), og kan rigtig godt lide, at se mine 2 små blive tryg på og glade for heste :)

      Dejlig søndag til dig!

      Knus Marthe

      Slett
  3. Hei Marthe
    Så fine bilder av de skjønne ungene dine (og mange glade retrostoff) Så artig at de har fått prøve seg på hesteryggen forøvrig. Hest, ridning, sprangridning og traverhester (vi hadde en selv) var min store pasjon i barndom og ungdomstid.
    Deilig med helg, snart skal det bli lang frokost. Eldstemann er på overnatting hos en kompis, så det flir flust med oppmerksomhet på yngstemann.
    Fin søndag til deg!
    Klem fra Kaspara

    SvarSlett
    Svar
    1. Kjære Kaspara
      Tusen takk for koselig hilsen :) Ja, det gleder mitt heste-glade hjerte å se barna lære å omgås hester med glede :) Alba er jo bare 2 år gammel, og helt heste-frelst allerede! Pelle synes også det er stas, men har flere andre aktiviteter i tillegg, som han liker like godt. Det er viktig at de selv får prøve ut og beslutte seg for hva som passer best for dem. Selv har jeg nok prøvet "alt" opp igjennom årene, alt fra pianospill til ridning, hvor ridning nok er det som står øverst på lista over morsomme hobbyer :-) Heldig er du som er vokst opp med hest! Jeg ønsker meg fortsatt, jeg. En liten gård og hester... Sukk ;-) Hi, hi. Er glad for bylivet også, da. Både - og! Ja takk :)

      Du må ha en koselig søndag videre, og deilig for yngstemann med litt ekstra oppmerksomhet :)

      Klem fra Marthe

      Slett
  4. hvor er det nogle smukke og dejlige børn du har kære Marthe.

    SvarSlett
    Svar
    1. Kære Lene
      Det kan man slet ikke få høre nok gange, så tusind tak for dejlig, glad hilsen :) Hver alder har sin charme, heldigvis :)

      Håber du har en dejligt weekend, Lene. Nu er i gang med at forberede dagens middag, Pinnekjøtt, som er saltet og tørret lammekød, og min absolutte favorit-julemad over all! Det smager simpelthen himmelsk. Det skulle jeg gerne have lavet til dig på et tidspunkt, men det krever meget tid, og "pinnekød" ;-)

      Stort knus fra Marthe

      Slett
  5. Dejlige unger og skøn samling af stof :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Kære Elisabeth
      Tusind tak. Det er altid så rart at høre.
      Og min stof-samling, ja jeg har ikke turet (hvordan skriver man nu dèt på dansk?!) at vise det hele frem, i frygt for at blive set på som lidt stof-afhengig ;-) Hi, hi, nejda. Jeg bare driller. For dèt er jeg jo IKKE, mener jeg.

      Dejlig dag videre til dig!

      QNUZ fra Marthe :)

      Slett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...