onsdag 25. desember 2013

Juletid ♥

1. juledag har gått med til...ingenting. Bare slappe av etter noen travle, men fine, dager med juleforberedelser og hyggelig julefeiring i går. Vi var 12 stykker, store og små, samlet til julemiddag hos min kjære Mamma.

Til julemat har vi alltid hatt "dobbelt opp", og med det mener jeg både ribbe og (min favoritt) Pinnekjøtt. Det er det aller beste jeg vet å spise, i heele verden, og jeg må innrømme at jeg faktisk ikke har smakt på ribben de siste 25 årene.


En del av julegavene herfra i år, var hjemmelagede. Dette er tubeskjerf som jeg har funnet inspirasjon til hos Christine//FrkTurkis. Hun har tidligere sydd et super fint stjerne-skjerf til meg, som jeg selv bruker riktig ofte, og du finner en fin veiledning på hvordan du syr et lignende inne på bloggen hennes *her*.

Du får et bilde av dette (tatt for en stund siden) her: 

 
Elsker mitt FrkTurkis stjernetørklæde

En annen fin ting jeg fikk til jul, dvs. jeg åpnet det FØR jul(!) er dette vakre hekleetuiet, som min kjære danske venninne, Lene//Filihunkat har laget til meg. Totalt uventet og overraskende! Er det ikke bare fint? 

Så pent sydd, i min yndlingsfarge mint, og så smart med målebånd som er festet i en nøkkelring på innsiden! I love it!


 Julekortene i år var jeg ute med i siste liten, denne gangen uten bilder av barna, som liksom er blitt en tradisjon. Men tradisjoner kan vel godt brytes, tenkte jeg, i hvert fall ble valget ganske enkelt da jeg falt over de vakre julekortene som Jette//Snullemor har designet. (Beklager dårlig bilde, det var dessverre alt jeg rakk innen jeg måtte sende disse..) De er virkelig fine, synes jeg, og jeg mistenker at jeg også neste år vil utelate bilder av barna på julekortene, og bestille Jettes design : )


 Barna pyntet selv juletreet i år, og tilføyet like godt noen piperensere formet som "måner", samt noen 
pastellperler på snor, til julepyntsamlingen. Det ble både barna og vi voksne veldig fornøyde med ;-) 


♥    ♥    ♥

Håper du har hatt en koselig julefeiring, og at du får fine dager nå i romjulen.


 











6 kommentarer:

  1. Ser ud til du har haft en dejlig jul søde Marthe

    SvarSlett
    Svar
    1. Hihi, tak, søde Helena, som altid lidt sent svar herfra ;-) Men jeg læser kommentarerne når de kommer ind, og glæder mig over dine altid søde hilsner! ♥

      Ønsker dig en skøn weekend!

      Knus fra Marthe

      Slett
  2. Så sødt et billede af Alba og så flot et billede af dig ;-)

    Kh Camille.

    SvarSlett
    Svar
    1. Kremt...Liidt sent svar herfra, Camille..! Jeg er vist ikke så skrap til at besvare blogkommentarer for tiden, desværre. Men jeg læser dine søde hilsner med stor glæde, så tusinde tak! ♥

      Ønsker dig en skøn weekend!

      Knus fra Marthe

      Slett
  3. Svar
    1. : ) Tusinde tak, Jette! Julekortene var en success! : )

      Ønsker dig en dejlig weekend!

      Knus fra Marthe

      Slett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...