fredag 29. mars 2013

MARS - FAVORITT

Etter en måned med mye annet å henge fingrene i enn sying, så har jeg måttet utsette å vise frem min retrostoff-favoritt i utfordringen til her nå, heeelt på tampen av måneden. 

 Det er for meg en helt spesiell favoritt jeg har valgt denne måneden, nemlig et stoff jeg ikke har sett i denne fargekombinasjonen tidligere, inntil nylig, da jeg tittet innom Karen Elisabeth//Arliana`s-Hverdagens små fornøyelser. Da hun satt en del av det til salgs på Trendsales, var jeg så heldig å få fingrene i et lite stykke av dette vakre stoffet. 


Jeg har det i 3 fargekombinasjoner fra før, og nå 4! : )


Siden jeg kun har et lite stykke av dette, var det viktig for meg å få sydd noe som kunne være til glede i laaang tid fremover, og det ble rett og slett en syboks / hekleboks / toalettveske, ikke noe nytt herfra altså, men veldig praktisk 
til mange formål : ) 


Inni boksen har jeg brukt et nytt vintage stoff jeg nettopp har fått hjem. 
(Nydelig, med flottere farger enn jeg klarte å gjengi med mitt dårlige kamera.)


 Da jeg satt og sydde denne, kom jeg i tanke om at jeg faktisk ikke har beholdt en eneste av disse syboksene selv, de er jo så fine å gi i gave! Denne har jeg laget til en med-blogger som betyr litt ekstra mye for meg, da hun har vært der for meg helt siden jeg startet å blogge, som en slags mentor. Hvem, kan jeg ikke si riktig ennå, da det jo skal være en liten overraskelse, men jeg kan røpe at hun ikke liker lilla..

..men siden dette ikke er en bestilling, og jeg foretrekker å lage ting etter eget hjerte, så har jeg allikevel overbevist meg selv, hi, hi, om at denne syboksen / hekleboksen som er litt "meg", vil bringe et smil frem, om ikke annet :-) Jeg har dog bevisst unngått lilla kantbånd, og glidelåsen er tyggis-rosa, så søtt, så søtt, akkurat som mottakeren :0)


Fine påske-dager til deg!

Smil fra Marthe





20 kommentarer:

  1. Hold da op nogæe fantastiske farver og skønne stoffer du har sat sammen der - total i orden kombination... Og så var jeg så heldig at få den anden del af stoffet du købte hos Karen Elisabeth, nu kan jeg da så hvad det skal syes sammen med...

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusind tak for din glade hilsen, Rikke! :D Skønt jeg kan bidrage med lidt inspiration ;-) Hvor er vi bare heldige, der bægge har fået fingrene i et stykke af denne farve-kombi! I gang at sy noget, så det ikke ligger og støver ned blandt retro-lækkeriene, hi, hi.

      Håber du nyder påske-dagene!

      Knus Marthe

      Slett
  2. smiler og synes at du laver de fedeste farvekombinationer....også med farven lilla ;D
    God påske kære Marthe

    SvarSlett
    Svar
    1. Hi, hi, Lene, det er godt at høre, at du kan lide den til trods for det lilla ;D Jeg har længe haft lyst til at sy noget til dig, men har været lidt bange for at det ikke blev godt nok..., for du kan jo selv sy meget bedre end jeg kan, men nu besluttede jeg mig altså for, at du må hellere få en "Marthe-syboks" i en meget personlig farve-kombi ;-)

      Jeg sender den til dig over påske, når Posten kører igen : )

      Og du: Stort TILLYKKE med bryllupsdagen, der har været! Håber I havde en skøn dag.

      Knus Marthe

      Slett
  3. Dette stoffet var verkeleg flott i blått! Det har heller ikkje eg sett før. Absolutt finast av dei fire;)
    Veldig fin boks du har sydd! Heldig er den som får den i presang.
    Har ikkje kome med mitt bidrag for mars, for det har blitt lite sying i det siste. Men vi får sjå dersom vêret blir dårleg... noko eg sjølvsagt ikkje håpar på.
    Fortsatt fin påske til deg!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for rosen, Sonja, det er alltid så hyggelig med positivt tilbake på det man sitter og lager ;-) Det er Lene (ovenfor) som er "den hemmelige" mottakeren (nå kan jeg jo fortelle det, nå hun vet det selv).

      Denne måneden har vært veldig travel for meg også, med mye annet å bruke tid og fokus på, enn sying.. Så jeg forstår deg godt, og du skal overhodet ikke stresse med å få laget noe i utfordringen, det skal være av lyst! : ) Evnt kan du vise frem et favoritt-stoff, det blir man jo aldri lei av å se på, mener jeg :0)

      Ha en fortsatt fin påske du også!

      Klem Marthe

      Slett
  4. Utrolig fine stoffer! Så fine de boksene du syr. Den jeg har fått av deg er i bruk konstant! :-)

    Ha en fortsatt fin-fin påske Marthe!
    Klem Lene

    SvarSlett
    Svar
    1. Så koselig å høre, Lene, at du har glede av syboksen jeg laget til deg! TUSEN TAKK for den hyggelige tilbakemeldingen : )

      Håper det er deilig påskevær der du bor, og at du nyter fridagene dine!

      Klem Marthe

      Slett
  5. Svar
    1. Ja, det er virkelig et smukt stof, synes jeg også, Rikke : )

      Ønsker dig en skøn påske videre!

      Knus Marthe

      Slett
  6. Nydelige alle stoffene,og ikke minst
    fargerike glad farger:)

    Klem Linda:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg er virkelig også glad i alle disse stoffene, Linda, i alle fargekombinasjonene : )

      Ha en fin ny uke!

      Klem Marthe

      Slett
  7. Flott stoff - og praktisk og fin veske/pung :) Gøy å følge med på alle innleggene i Retroutfordringen!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for koselig hilsen, Anne! Ja, det er gøy og inspirerende å følge med på hva de mange retro-glade finner på å lage av de vakre, gamle stoffene! Man får i hvert fall fylt opp "To do-lista" si ;-)

      Fin ny uke til deg!

      Klem Marthe

      Slett
  8. Heisann hoppsann Marthe:-) blir så glad hver gang jeg er inne på bloggen din og ser alle de vakre tingene du lager av de vakre stoffene dine:-) og tusen takk for nok en nydelig stoffpakke som dumpet ned i postkassa mi i påsken! Den var aldeles skjønn :-) :-) :-) smil

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk for koselig tilbakemelding på stoffpakken, søte Karine! Det er alltid deilig å høre at stoffpakkene faller i god jord :D

      Og så hyggelig å høre at du finner litt inspirasjon her inne på bloggen : )

      Ha en fin kveld!

      Klem Marthe

      Slett
  9. lækkert ser det ud:) skøn farvesammensætning også :)

    jeg har endelig fået brugt lidt af det fine stof jeg vandt hos dig: http://krea-kaos.blogspot.dk/2013/04/symaskinen-krer-igen.html. skal helt sikkert også finde på noget mere med resten :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Taaaak, Sandra! :0)

      Jeg kigger forbi dig, for jeg vil da helt klart se, hvad du har lavet for noget fint! : )

      Skøn aften videre til dig!

      Knus Marthe

      Slett
  10. hello ,i did my first challenge, love to show you

    SvarSlett
    Svar
    1. Thank you for making me aware, Bathseba! I`m looking forward to see what you have made! : )

      Hugs from
      Marthe

      Slett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...